vineri, 24 august 2012

Ziua no.20

How important you think education is?

Foarte importanta...
Desi pe timpul scolii nu-mi placea mai deloc sa invat si mi se parea o povara bibliografia impusa pe timpul vacantei, acum recret si cred ca as fi putut face mai mult in aceasta privinta. Cred ca daca nu era mama mea, care pe tot timpul scolii si-a aratat severitatea, care ulterior s-a dovedit a fi foarte ajutatoare, cred ca aveam in amintire multe corijente. M-am bazat mult timp pe noroc, pe fler si pe inteligenta nativa, si doar in facultate (pe la sfarsitul ei) mi-am dat seama ca de fapt invat pentru mine si pentru nimeni altcineva.
Dorinta de a demonstra ceva, cuiva, tuturor de fapt, m-au determinat sa am rezultate bune. Am luat premiul intai pana in clasa a 5-a inclusiv si am iesit sefa de promotie in facultate. Un feedback m-a facut insa sa-mi dau seama ca desi am avut rezultate bune, desi am demonstrat ceea ce vroiam sa demonstrez, nu am nici o satisfactie. Nu ma intelegeti gresit...sunt multumita de statutul meu actual, dar destul de tarziu mi-am dat seama ca de fapt propria educatie este o latura care de ceva ani ma priveste...Am realizat asta in ultimul an, cand efectiv nu mai pot fi cea mai buna, si cand un sapte m-a facut cea mai fericita. Este un sapte pe care il merit pe deplin, pe care l-am obtinut fara sa copiez, fara sa apelez la fler, sau inteligenta nativa, si care ma face sa ma simt (mai) mandra decat un zece dobandit prin frauda. Am plans de fericire de doua ori datorita unui zece...in anul 1, semestrul 2 la T.I.B. si in anul 4 la ginecologie...Asta si pentru ca pe acestea le-am meritat cu adevarat, si care (inca) isi demonstreaza autenticitatea prin informatiile bine intiparite in minte.
Ceea ce vreau sa subliniez este ca nu conteaza nota, desi asta reflecta rezultatul studiului. Valoarea educatiei scolare, caci despre asta vorbim, nu releva din rezultate neaparat, mai ales ca in zilele noastre, subiectivitatea profesorilor strica adevarata clasare a elevilor. Valoarea educatiei se poate evidentia prin cultura generala dobandita, care se mentine mult in ani...Cartile citite, istoria si geografia propriei tari, putina cultura medicala, contureaza frumos bagajul de cunostinte. Dar cine mai tine cont printre tinerii din ziua de azi de aceste aspecte? Pentru ei altele reprezinta valorile...
Cultura mea generala nu este nici pe departe vasta, dar pot spune ca dobandesc cateva cunostinte care ma fac mandra de propria persoana. Iubesc limba romana si urasc greselile gramaticale. Iubesc medicina si urasc  pseudocunostintele unora care isi autoadministreaza medicamente. Iubesc cartile (mi-am descoperit de putin timp aceasta pasiune-din pacate).
Educatia nu se refera numai la scoala. Educatia se dobandeste in timp cu multa rabdare si perseverenta. Valoare din ce in ce mai rar intalnita, educatia nu are nici o legatura cu snobismul, gelozia, invidia, frustrarea, barfa...Educatia reflecta fidel inteligenta...Si imi pare rau sa deduc ca suntem din ce in ce mai putin educati...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comment