miercuri, 14 octombrie 2009

Aparentele insala

Comunicarea este cel mai important amanunt intr-o relatie,indiferent de natura sa.Socializarea te ajuta sa cunosti,sa te cunosti si sa fii cunoscut...Numai ca nu de foarte putine ori mi s-a intamplat sa nu recunosc,sa nu ma recunosc si sa nu fiu recunoscuta...Asta pentru ca am fost condusi de aparente. De fiecare data cand cunosc pe cineva incep a-l cataloga si a-i pune nenumarate etichete...Nu de foarte putine ori mi s-a intamplat sa realizez,in timp,dupa mai multe intalniri cu acea persoana ca nu este asa cum credeam initial...Nimeni nu poate"sa citesca"caracterul unui om din primul contact...Fiecare trece printr-un scaner propriu,de sus pana jos si de jos pana sus persoana ce o are in fata si-si face o parere care de cele mai multe ori este...gresita...Aceea este o aparenta.Recunosc si eu ma iau dupa aparente pentru ca parerea mea este ca cel mai mult conteaza prima impresie...imi dau seama ca gresesc mai ales ca mi s-a intamplat sa mi se spuna ca eu initial am dat dovada de foarte multe grade pe umar si de abia in timp am fost eu cea care sunt de fapt...Toti oamenii au retineri in ceea ce priveste un contact nou,un grup nou...Mie de exemplu imi place sa nu ma afisez din prima...sa nu fiu eu...sa nu fac glume piperate,caci gandesc ca acestea s-ar putea interpreta gresit.Iau de obicei pozitia de statuie,nu zic nimic si privesc cu interes ceea ce au de zis cei din jur...mi s-a intamplat sa mi se zica ca atunci cand nu am zis nimic am dat dovada ca nu ma pot integra,ca sunt timida,fitoasa sau mai stiu eu ce...M-am intrebat ulterior...daca as fi zis ceva,daca mi-as fi dat cu parerea...(in stilul meu necomformist de a o face)...oare cum dadeam dovada ca sunt?Am auzit chiar ca am asa o privire serioasa,ca din cauza asta dau dovada ca sunt net superioara interlocutorilor mei....Mai am obiceiul chiar sa ridic o spranceana cand ceva ma captiveaza dar am auzit ca pana si asta supara...Uneori nu-mi dau seama de pozitia mea...poate stau putin cracanata,cocosata,cu picioarele incrucisate...chiar si asta spune ceva...Este incredibil pana unde pot duce aparentele astea si la urma urmei eu sunt tot aia...Aceste aspecte se pot mult discuta psihologic si etic vorbind...si stiu ca nu e frumos sa ridici din spranceana,sa intrerupi discutii,sa stai cocosat sau cracanat...si stiu ca nu ma pot preface sa par altceva decat sunt...si stiu...dar ce putem face???? Nu stiu...este raspunsul meu...Cate fete sunt curve si proaste sau cati barbati sunt idioti si fustangii,insa asta numai dupa prima intalnire...caci eu nu le cunosc nici familia,nici situatia,practic nu-i cunosc deloc.Totusi eu ii etichetez,le desenez personalitatea dupa niste tipare prost alese...Imi pare foarte rau cand imi dau seama ca gresesc,si dupa ce cunosc omul realizez ca e de nota 10.Atunci sunt foarte dezamagita.Bineinteles ca asta nu este general valabil...bineinteles ca unii sunt chiar idioti si fustangii si altele curve si proaste...Bineinteles ca si eu am fost poate curva si proasta,nebuna la cap,paranoica,super fitoasa,increzuta,curva(repet intentionat)...mi s-au atribuit multe astfel de"calitati"...pe care le-am luat sau nu in considerare,dar le stiu si e bine ca le stiu caci am in jurul meu persoane care aplica "regula"cu care am inceput...si acele persoane imi comunica de fiecare data cand au ceva de spus!!! Este cert ca la prima intalnire cu cineva fiecare dintre noi purtam o masca cu care ne afisam doar atunci caci numai atunci conteaza...dupa aia omul nu se mai ia dupa aparente se ia dupa interpretarile ce le face in urma faptelor tale...acest proces in mintea lui se numeste cunoastere...Am vazut recent o carte...nu-mi amintesc titlul exact dar suna ceva de genul:"Am incetat sa mai gandesc".Nu am apucat sa o cumpar ci am citit cateva franturi...Am realizat ca prea multa gandire macina sufletul si distruge armonia si tot frumosul din jur...Mi-ar placea tare mult sa nu mai gandim in situatiile cand acest fapt dauneaza...cred ca ar duce la un rezultat foarte bun...Ar fi bine ca atunci cand cineva vorbeste cu altcineva,fara ca tu sa auzi,imediat dupa ce tu ai zis ceva sa nu te gandesti ca s-ar putea sa te barfeasca...sau cand cineva se uita la tine mai cu interes sa nu crezi ca te place,sau te displace,sau te crede cumva,sau te vede in patul lui... Eu zic multe...dar nu stiu cat si respect din ce zic... Concluzia????Am sa-mi cumpar cartea!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comment