vineri, 3 ianuarie 2014

Fundul de sac Douglas

Acum ceva timp am trait niste simptome necunoscute si suficient de puternice incat sa ma trimita speriata la medic. Aveam dureri in timpul contactului sexual, mai ales la penetrarea profunda, iar durerea persista si in timpul scaunului. De asemenea simteam o jena abdominala, care ma impiedica sa ma bucur de activitatile zilnice. La o ecografie transvaginala, mi s-a dat diagnosticul: lama fina de lichid in spatiul Douglas.
Recent am resimtit aceste manifestari, cu mult mai agresive, manifestandu-se inclusiv cu o metroragie abundenta, survenita dupa contact sexual. Desi manifestata atipic, cu durere iradiata in rect, care m-a dus cu gandul la fisura anala, mi-am dat seama imediat dupa repaus sexual si 1g de paracetamol, ca este vorba despre aceasta afectiune... Ca sa ma documentez putin, am inceput sa caut pe google despre ”fundul de sac Douglas” iar rezultatele au fost dezamagitoare...Prin urmare am decis ca este necesara o postare in care sa vorbesc despre asta, pentru a da raspunsul multor persoane care cauta despre acest topic.

Fundul de sac Douglas, denumit medical si spatiul recto-vaginal/recto-uterin, este o cavitate situata intre anus si peretele uterin, care se gaseste exclusiv la femei. Este cea mai adanca parte a cavitatii peritoneale, si poate avea legatura cu placerea sexuala. In mod normal exista o lama fina de lichid in acest spatiu, care nu produce nici o neplacere, si care apare in mod normal in perioada ovulatiei, cand, dupa spargerea foliculului ovarian, se revarsa lichid, care ulterior se resoarbe. Ingrijorator este atunci cand lichidul este patologic, in canditate mare,cu simptomatologie persistenta. Cauzele cele mai des intalnite sunt boala inflamatorie pelvina (BIP), chisturile ovariene, sarcinile ectopice.
BIP este un termen general, folosit pentru a descrie infectia si inflamatia organelor reproductoare superioare la femei. Aceasta este adesea, dar nu intotdeauna o complicatie a bolilor cu transmitere sexuala (BTS), indeosebi chlamydia, gonoreea, infectii date de ureaplasma si micoplasma. Mai multe informatii despre BIP se pot gasi apasand aici.
Cum de multe ori am spus, in fiecare an, de ziua mea, merg la medicul ginecolog. Este un cadou de la mine pentru mine, pe care il merit din plin. Anul trecut mi-am facut, pe langa ecografia transvaginala, examen de secretie, test Babes Papanicolau, si examenele specifice pentru depistarea Chlamydiei, Ureaplasmei si Microplasmei, probe care au iesit negative. Totusi nu este de neglijat orice simptom care apare. In general trece cu antiinflamatoare nesteroidiene de tipul paracetamolului, bai de sezut, sosete goase in picioare, dar trebuie investigata cauza.
Sper ca am acoperit o mica parte din ce inseamna acest topic.Pentru alte intrebari nu ezitati sa ma contactati!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comment