sâmbătă, 27 februarie 2010

Cordonul ombilical - il tai sau nu?-continuare1

Am revenit cu noi concluzii,mai repede decat ma asteptam...
Eu intreb:
Si daca adevarul doare,atunci mintim in continuare?
Nuria raspunde:
Daca esti un om corect cu tine insati,esti corecta si cu ceilalti...A fi un om corect inseamna a zice mereu adevarul,chiar daca acesta doare sau nu...Vezi tu...Nu exista minciuna mica sau minciuna mare...Oricare ar fi gravitatea ei se numeste tot minciuna,si daca practici respectul fata de o persoana (respect de care am vorbit in postarea anterioara),atunci nu il minti...De foarte multe ori se intampla ca atunci cand esti direct,omul sa interpreteze altfel decat vrei tu sa transmiti...La urma urmei cuvintele nu au alta semnificatie decat aceea pe care le-o dam noi,asadar este de datoria interlocutorului,care atunci cand se simte jignit,sau nu se afla in concordanta cu ceea ce spui,sa isi ceara dreptul de a stii exact ce vrei tu sa transmiti...altfel se va supara fara motiv...Nu este de datoria ta sa aduci explicatii...Nu trebuie sa consumi pentru ceva care nu merita....daca cel de langa tine nu vrea sa stie ceea ce tu ii transmiti,atunci nu este pentru tine...
Tot eu:
Apropo de asta...Mereu am cautat prietenia adevarata in toate fetele pe care le-am avut in preajma...De ce nu am o prietena adevarata?
Nuria:
Pentru ca asta iti doresti acum,si dorinta ta te obsedeaza...Nu mai fa o obsesie din asta...Nu mai cauta...opreste-te si ai sa vezi cum totul vine de la sine...Te intalnesti pe strada cu o persoana pe care nu ai mai vazut-o de mult timp,iesiti la o cafea,apoi intrii in cercul lui de prieteni si cunosti oameni...Cunoscand oameni ajungi sa cunosti si alti oameni,si la un moment dat se iveste si o persoana care sa-ti fie prieten...Relatia de prietenie este ca relatia de iubire...Nu ai observat niciodata cum se intampla ca atunci cand iti doresti un iubit sa nu-l ai,si de abia atunci cand te lasi de cautat el sa apara?Stii?...trebuie sa existe si o chimie intre doua persoane ca sa existe prietenie,caci nu poti infunda sentimente in sufletul unui om,caci va ajunge sa se inece,si atunci vei suferi...Fii relaxata,iubeste-te pe tine insati...Vii la munca,in timpul liber iesi la o cafea,citeste o carte,si lasa preocuparea asta de a-ti face prieten...las-o pentru totdeauna si atunci vei atrage oamenii in jurul tau.
Aceeasi eu...
Mi s-a intamplat de multe ori sa am o prietena si sa ma tradeze...Cum sa fac sa nu mi se mai intample?
Nuria:
Toata lumea greseste...Eu nu am dreptul sa critic pe nimeni...Daca eu o critic de exemplu pe x,cu y,y ma va critica cu z pe mine ca am criticat-o pe x,z ii va spune poate lui x,care bineinteles o va critica pe y...si tot asa pana cand?Vezi tu critica este o pierdere de energie buna si acumularea de energie rea...De ce nu imi pastrez eu acea energie buna pentru mine,activitatile care imi plac...Cat despre un prieten care tradeaza....iarta-l!!!Iarta-l prima oara caci este om ca si tine,si omul stii si tu mai greseste...Daca insa greseste si a doua oara,fara nici un fel de resentiment,spune-i frumos ca persoana ta,pe care ti-o iubesti si o vrei protejata,nu merita sa inghita atata...Asta poti face doar cand ai constiinta curata si stii ca tu nu ai gresit...Insa nu cauta intriga in nimic...Intriga este o alta modalitate de a pierde energie buna....Eu as baga mana in foc pentru prietenii mei...
Eu...indignata oarecum:
Cum?Eu nu as baga mana in foc nici macar pentru mine...
Nuria:
Vezi tie asta iti lipseste...increderea in sine...Dupa ce o vei (re)capata,atunci vei putea sa ai incredere si in altii...Si apropo de ce ai zis...In viata trebuie sa mai si risti pentru incredere,caci numai oferind incredere vei capata...Si prin incredere iti vei descoperi adevaratul prieten...

Concluzia:
Nu stiu ce e increderea...Vreau sa o invat...Nu stiu ce e viata...Vreau sa o traiesc...Cu acelasi optimism ca al Nuriei...
Va continua!