marți, 6 august 2013

Intreaba-ma orice...(1)

Am redescoperit placerea cititului. In aceasta vacanta am citit trei carti si sunt tare mandra de mine pentru recordul asta. Imi place mult sa-mi imaginez personajele, actiunea astfel incat citind, se deruleaza in mintea mea un adevarat film. Si atat de mult mi-a placut ”Pe strada Dublin” incat la sfarsit m-a cuprins un val de fiori dupa care am plans. Am plans pentru fericirea personajelor dar si ca s-a sfarsit o asa poveste frumoasa care m-a acaparat atat de mult. Pe langa aceasta am mai citit Mihaela Radulescu. Prima data ”Niste Raspunsuri” iar apoi ”Intreaba-ma Orice”. Mihaela Radulescu este usor de citit, este distractiv si recreativ, asa incat recomand tuturor, cu mare caldura, cartile sale.
”Intreaba-ma orice” m-a provocat. In paginile sale sunt insiruite mai multe intrebari, la care autoarea ne indeamna sa raspundem sincer, cu scopul redescoperirii de sine. Mi-am propus sa raspund aici...

In ce ipostaza crezi ca-ti poti face cea mai reala impresie despre caracterul unui om?
Atunci cand un om este incoltit de circumstante nu tocmai prietenoase, are tendinta de a intra in criza. Felul in care gestioneaza situatia, cu siguranta releva cea mai reala impresie pe care as putea sa mi-o fac despre caracterul unui om.
Ce schimbari ai face in viata ta de acum?
Inlaturand orice lucru care ar putea sa-l nasca pe ”daca...”, as pleca in Barcelona si m-as stabili acolo. M-as lasa de fumat, mi-as face liposuctie, mi-as concepe un stil de viata sanatos, m-as vopsi roscata. si mi-as albi dintii.
Ai acordat vreodata cuiva primul ajutor?
Pe strada niciodata, la munca aproape in fiecare zi.
Ti-a fost vreodata rusine sa spui unde te-ai nascut sau unde ai crescut? In ce context?
La repezeala vroiam sa raspund ca nu, niciodata. Dar daca stau bine sa ma gandesc, ultima data s-a intamplat in concediu, cand abordata de reprezentantii fiecarui restaurant unde serveam masa, raspundeam cu un oarecare regret...”i m from Romania”
Care a fost cea mai mare gafa pe care ai facut-o vreodata?
Am spus adevarul cand poate ar fi fost mai bine sa mint...
In casa cui te simti cel mai bine primit ca musafir?
In timp ce scriam intrebarea, mi se derulau diferite gazde...cel mai bine insa, ma simt acasa,la parinti, unde acum sunt musafir...
Care a fost momentul tau cel mai crunt de saracie?
Saracia este de mai multe feluri si cred ca saracia sufletului este mult mai dureroasa ca cea materiala. Imi place constanta, asadar situatia mea materiala si sentimentala tind sa urmeze o linie cat de cat dreapta. Au fost momente cand nu am avut atatia bani cat mi-as fi dorit, sau nu am avut parte de iubire sau fericire pe cat mi-as fi dorit, dar am fost intotdeauna multumita ca le am.
Cand ai stat ultima data treaza toata noaptea si din ce motiv?
In ultima mea tura de noapte.
Cand auzi ca s-a intamplat o tragedie pe planeta, intr-o tara indepartata, cum reactionezi?
De fiecare data ma inchin si imi spun in sine ca...asta meritam. Nimic nu este intamplator, totul se intampla pentru ca asa trebuie sa se intample.
Cand te-ai simtit cel mai nedreptatit?
M-am simtit de multe ori nedreptatita, incepand cu copilaria cand i se acorda mai multa atentie surorii mele, terminand cu viata actuala, cand inca lucrez pe un post temporar, desi spre deosebire de altele, as merita un post definitiv. Niciodata insa nu m-am simtit cea mai neindreptatita...
Ai salvat cu adevarat viata cuiva?
Nu stiu daca intr-adevar am salvat viata cuiva...dar cand eram mica, am fugit printre masini dupa o fetita si mai mica care o luase la fuga pe strada. Am adus-o mamei ei bine stransa la piept, si tin minte ca mama m-a certat atunci pentru inconstienta mea...In rest, la munca se intampla deseori sa-i scot din ”stop” pe pacienti.
Cu ce handicap crezi ca ti-ar fi cel mai greu sa traiesti?
Si aici handicapul ar putea imbraca mai multe nuante. Nu mi-ar placea insa sa traiesc niciodata dependenta fizic de altii...
Care a fost cea mai penibila scuza pe care ai folosit-o vreodata?
De obicei se intampla cand sunt sunata in momente inoportune. Si atunci apelez la fel de fel de scuze.
Cine e cea mai importanta fiinta pentru tine?
Mama.
Ce calitati admiri cel mai mult la:
tine? inteligenta, pentru ca ma descurc in orice situatie.
prietenii tai? sinceritatea, si asta pentru ca urasc minciuna.
un om politic? inteligenta, iar un exemplu (singurul de altfel) ar fi Vadim Tudor desi nu am nici un fel de afinitate pentru acest domeniu.
Ce calitati crezi ca admira cei din jur la tine?
Cred ca as fi ipocrita sa raspund la aceasta intrebare, dar imi place sa cred ca aceleasi pe care cred eu ca le am.
Ce crezi ca e cel mai neplacut la tine?
Tind (inca) spre perfectiune.
Cine e prietenul tau cel mai bun?
Tigara. Nu m-a inselat niciodata, am impartit-o doar cu cine am vrut, mi-a ascultat cele mai prostesti ganduri fara sa ma barfeasca sau sa rada de mine. Pacat ca am de gand sa o parasesc...
Cine e eroul tau preferat, din viata reala?
Mama.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comment