vineri, 1 iunie 2012

Un alt fel de SPM

Sindromul PreMenstrual (SPM) sau PreMenstraul Syndrom (PMS) sunt denumiri utilizate pentru perioada ciclului menstrual (de regula de 28 zile) care precede cu 1saptamana/ 1 saptamana jumatate menstruatia (sangerarea). Nu vreau sa insist cu consideratiile teoretice ale acestei afectiuni caci le puteti gasi de exemplu foarte frumos explicate aici.
Ceea ce vreau eu sa subliniez este ca acest SPM difera de la femeie la femeie, si la aceeasi femeie de la luna la luna; fiecare SPM este diferit. Barbatii nu o sa inteleaga niciodata starile noastre de nervozitate si sensibilitate din aceasta perioada, dar important este ca de cele mai multe ori tac si inghit, facandu-se ca ne inteleg.
Luna aceasta surprinzator sau nu dar nu sunt absolut deloc nervoasa; dimpotriva mi se pare ca sunt suspect de calma si intelegatoare (ieri iubitul meu a fost la fotbal si la bere dupa, iar eu...nu am avut nimic de comentat, chiar i-am incurajat initiativa). Am in schimb un simptom pe care desi l-am mai resimtit pana acum, niciodata nu s-a manifestat la intensitatea asta. Ma simt ca un balon plin cu apa. Tranzitul intestinal este normal, diureza (frecventa cu care fac pisu) de asemenea. Totusi sunt suprasaturata de apa...simt pe haine...Ieri din lipsa de activitate, am facut cateva exercitii cardio infasurata in banda de nailon. Nu ar fii prima oara cand procedez asa pentru a-mi accelera transpiratia. Am ramas uimita dar si placut surprinsa sa constat cat lichid am putut sa elimin prin transpiratie, desi pana acum de abia ma umezeam un pic. Dupa ce ca lenjeria intima era uda, am reusit sa si storc din nailonul acela...ceea ce evident m-a determinat sa vreau sa fac si azi acelasi lucru. Concluzia din aceasta experienta este ca efectuarea exercitiilor fizice in aceasta perioada este bine-venita; pe langa faptul ca elimina apa in exces, aduce buna dispozitie si somn linistitor dupa. Stiu cum e...si stiu ca cel mai greu este sa te apuci, dar senzatia de dupa dus este realmente divina. Un lucru important de precizat este ca aceasta apa pierduta trebuie inlocuita. Consumul de lichide in aceasta perioada premenstruala este recomandat din mai multe considerente printre care: ajuta la eliminarea apei in exces si ajuta la fluidificarea sangelui (deci previne formarea cheagurilor). Un alt remediu de combatere a balonarii il constituie pentru mine consumul de legume si fructe in stare cruda. Am si citit zilele trecute ca pentru grupa AII este recomandat un regim alimentar bazat pe cruditati si carne alba slaba, lucru pe care vreau sa-l respect cat pot de acum inainte. Pe langa faptul ca alimentele vegetale contin minerale si vitamine (multe minerale se pierd in perioada pre- si mentstruala), acestea sunt pline de apa...Asadar pe langa cele 4 bidonase de apa de 0,5 pe care mi le-am propus sa le beau in fiecare zi, celalalt 0.5l il consider a fi fructe, legume, ceai, cafea sau alte lichide ingerate pe parcursul zilei. [Cand recomand sau oricine altcineva recomanda min 2 l de lichide pe zi se refera strict la apa si nu la celelalte lichide pe care le ingeram.] Pe langa  acestea la mine functioneaza aromoterapia, masajul sau preocuparile creative.
Durerea sanilor, spatelui, zonei inferioare a abdomenului sunt alte manifestari ce se intalnesc mai frecvent in perioada premenstrauala. In cazul meu sanii reprezinta o zona atat de sensibila in momentul de fata, astfel incat refuza sa fie atinsi...Port bustiera, sau direct bluza peste si efectuez masaj zilnic, seara, dupa dus. Surprinzator durerea se atenueaza, dar nu trece definitiv.
Brusc nu mai am chef sa scriu, si sper ca voi fi inteleasa...Sunt la SPM...un alt fel de SPM!!!

Niciun comentariu:

Trimiteţi un comentariu

comment