miercuri, 4 noiembrie 2015

Balanta

Hai sa dai cu banu' - zice colega mea. Si bineinteles ca a picat varianta care nu vroiam sa pice, dar care e cea mai corecta pentru toata lumea...Stiai ca s-a demonstrat ca moneda are o fata mai grea si una mai usoara si ca tot mereu va pica cu fata mai grea in jos? - spune o alta colega, derutandu-ma si mai tare.

Imagineaza-ti cum iti vei plimba copilul pe ulita satului si vei fi privita de toate tarancile de acolo. Gandeste-te unde va face acest copil gradinita sau scoala. - spune mama revoltata

Isa eu cand am ramas gravida am slabit cinci kilograme, de la 53 la 48. Imi era foarte rau. Am ajuns internata. Sotul meu statea in genunchi langa patul meu si ma implora sa nu renunt, sa nu ajung sa spun ca nu mai pot. Cu atitudinea asta, Dani nu merita... - spune foarte serios Stefania.

Isa draga, esti intr-o situatie dificila, dar trebuie sa faci o alegere cat mai repede. Eu ca si copil am trait cu tata alaturi, tata care mi-a oferit tot ceea ce mi-am dorit. Mama noastra in schimb venea seara si ne ciupea de picioruse ca sa ne trezim cand venea tata acasa, de frica sa nu o bata. Nu puteam pleca amandoua surorile de acasa. Mama ne ruga sa ramanem una, ca daca nu isi va primi bataie. Isa gelozia si bautura sunt boli de care nu se scapa asa de usor. Iti mai permiti inca sa fii egoista si gandeste-te la binele tau, nu al copilului inca nenascut si ia o decizie in ciuda mustrarilor de ordin spiritual. - spune cu lacrimi in ochi Cori.

Gandeste-te la viitorul tau. La Brasov vei avea un loc de munca stabil. Vei fi aproape de familie. In cateva luni te poti muta in propriul apartament asa cum iti doresti. Din toamna anului viitor te apuci de doctorat si vei putea preda la facultate - lucru pe care ti l-ai dorit atat de mult. Iti doresti acest copil. Il iubesti deja. Dar gandeste-te cum vei reactiona cand nu vei mai putea reactiona nicicum si Dani - convins de faptul ca sunteti ai lui intru totul - va fi din nou el si va fi la fel de pasiv si indiferent. Acum iti promite marea cu sarea, dar nu stie nici el adevarata responsabilitate care il asteapta. Dani isi va iubi incontestabil copilul, atat de mult incat ar putea sa-l intoarca impotriva ta. Amandoi traiti intr-o zona de confort. Ceea ce exista intre voi nu este neaparat iubire, ci mai degraba obisnuinta, si va este greu sa renuntati la caldurica, desi amandoi va doriti sau v-ati dorit asta la un moment dat. Aminteste-ti doar de schimbul acela de replici : "Dani cred ca am sa fac avort"; "Fa ce vrei!!!" "Cum tie chiar nu-ti pasa?"; "Poate ca asta vreau!"...Stii ca la betie si la nervi omul spune adevarul si nu uita ca la fel cum el crede despre tine si tu poti crede despre el ca "lupul isi schimba parul dar naravul ba". Ce te face pe tine sa crezi ca el se va schimba si iti va aduce flori cand atitudinea vizavi de bebe este atat de indiferenta. Spune ca nu se poate bucura de teama sa nu sufere asta in cazul in care tu te vei razgandi. Dar pe acelasi principiu el nu se va bucura niciodata cu adevarat pentru ca riscul sa te piarda va exista intotdeauna cu sau fara copil. Nu va trai niciodata bucuria ca te are ci mereu frica sa te piarda, lucru care il face atat de indiferent. Frica - ca de aici vine si gelozia, nu va disparea niciodata, pentru ca riscul va exista mereu. Nu e vina ta si nici a lui. Frica aceasta este consecinta experientelor lui din trecut, despre care daca nu ti-a povestit, s-ar putea sa fie suficient de marcante incat sa aiba atatea reticiente si frici. Spui ca il iubesti, dar nu este de datoria ta sa ii rezolvi problemele. Asa cum si tu ai facut, fiecare trebuie sa-si rezolve problemele singur. Si a-l lasa sa faca asta, a pleca departe de fricile lui, poate fi considerata o dovada de iubire. A suferi impreuna nu este...El va suferi din lipsa de incredere si tu din lipsa de intelegere si astfel relatia voastra va fi plina de lipsuri. Imbatata de iubirea caracteristica inceputului, ai acceptat sa fii sotia lui, te-ai aventurat intr-o calatorie interesanta si te-am lasat, asteptand intr-un colt, fara sa intervin. Mi-ai simtit lipsa, dar trebuia sa te las sa iti indeplinesti scopul. Nu am intervenit nici atunci cand ati anulat nunta la propunerea lui, tocmai ca sa vad ce faci. Nu poti singura...Daca eram si eu aveai curaj sa pleci. De ce sa mai stai in viata unui om atata timp cat acesta nu te mai doreste. Ti-a luat inelul de cum i l-ai dat, fara sa intrebe de ce sau cum. De ce nu ti l-a dat acum cand a aflat ca urmeaza sa fie tata? De ce nu se zbate si nu se lupta sa ramai a lui si sa pastrezi copilul? Pentru ca poate, asa cum a spus si el...asta vrea...
Eu imi doresc copilul asta. Il iubesc deja. Ultima ecografie m-a facut sa plang de fericire...
Daca il iubesti, lasa-l sa fie liber...Nu-i oferi aceeasi trauma de care iti vorbea Cori...Nu-i oferi un tata iubitor care ii bate mama. Caci aceste lucruri vor avea consecinte indelungate si nu vor trece nici macar atunci cand va fi el, la randu-i parinte. Aparitia unei sarcini nu a fost intamplatoare, si nici un semn divin care sa te faca sa ramai. A fost si este consecinta unui act sexual neprotejat, de comun acord, fata de care amandoi trebuie sa va asumati responsabilitatea.
Asadar Isa draga...nu este nimic de pus in balanta...Pentru ca nu este decizie de luat...Toate astea s-au intamplat pentru ca asa trebuiau sa se intample tocmai pentru ca tu sa inveti ceva si sa devi mai puternica pentru urmatoarea etapa a vietii tale... - imi spune, uimandu-ma cu inteligenta ei, constiinta...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comment