vineri, 11 septembrie 2009

Sunt oare medicii bisnitari?Pentru Laura A.

Laura vreau sa intervin si eu putin…
Medici din Romania nu sunt bisnitari…nevoia ii impinge sa faca gesturi de bisnitari,caci daca ar fi crede-ma nu ar mai angaja nimeni din afara Romaniei in spitalele UE medici Romani.Medicii din Romania sunt competenti,insa se muleaza societatii si conditiilor pe care aceasta le impune si raspund prin incompetenta…
Vezi tu Laura nici tu nu ai face ceva daca acel ceva nu ti-ar aduce satisfactie financiara/fizica.De exemplu nu ai veni sa canti la ziua mea pe 100 roni…pentru ca nici transportul nu face atata.Asta si in privinta medicilor…Lipsa recompensei pentru munca depusa ii face indiferenti…trateaza boala pacientului dar nu pacientul…(a nu se uita ca boala desi e diabet zaharat de exemplu se manifesta diferit la fiecare pacient in parte).Exemplul meu cu ginecologia e elocvent…trei exemple:spital de stat de pediatrie,spital de stat de adulti,clinica privata cu compensatie 100%.Medicii de stat(desi erau femei!!!) m-au tratat cu indiferenta si mi-au recomandat Yasmin.Medicul de la spitalul de pediatrie cand am fost la 17 ani mi-a zis ca sunt inconstienta ca nu folosesc prezervativul si a inceput sa ma jigneasca in fel si chip.Medicul de la spitalul privat,care culmea…era barbat…a acordat deosebita atentie antecedentelor mele fiziologice si patologice,si imi explica orice manevra sau orice vede pe ecran aratandu-mi…Sunt multe de zis…pentru ca intr-adevar ca sunt si bisnitari care nu cer bani dar largesc buzunarul…
M-am dus in judeteanul nostru sa intreb cat ar costa o operatie de hernie(caci stiu ca desi e de stat tre sa bagi bani in buzunarul medicului sa fi tratat cat de cat decent).Mi-a zis o asistenta,ca daca vreau ca totul sa fie ok sa dau 150-200 roni la anestezist si in jur de 300 la medic…Am ramas socata ca pentru a-si face treaba un medic trebuie recompensat,dar facand practica prin spitalele romanesti aceasta situatie nu mi se mai pare ciudata…I-am zis o data unui medic…ma simt rau cand cineva imi da si insista sa iau…am invatat la scoala ca asa ceva nu se face…la care medicul mi-a zis…stiu si eu am invatat sa nu pretind nimic dar atunci cand mi se da sa nu refuz….Caci aici e si vina pacientilor…Am tinut locul unei asistente 3 saptamani la un cabinet de familie…am facut colectie acasa de cafea si ciocolata…eu nu am pretins nimic caci mi s-a dat…si…nu am refuzat…Cat despre bani dati doctorilor revin…La noi in Brasov o nastere la maternitate costa cat una la spital privat…numai ca la cel din urma banii ii dai si pentru conditii…In fine…la ce probleme sunt in tara noastra vor ajunge multe spitale private…si atunci desi vei da bani,vei fi tratat ca atare…In ceea ce-i priveste pe doctorii care fac avorturi la 6 luni…nu este numai vina lor…e vina statului in primul rand…si a pacientei in al doilea rand…Medicul doar executa o manevra ce ar putea in viitor fi facuta de un robot…Este vina mamei care avorteaza la 6 luni,care constransa de conditii uita de credinta sau morala…si crima in cele din urma are loc cu voia ei,din vina ei…Medicul ia bani si executa…iar in spital asta se stie…se stie si la cei mai mari…care Laura,desi te lupti tu sa faci ceva…ei nu vor face nimic….gandeste-te…daca vreo amanta de-a unui deputat ar ramane insarcinata,si fata ar afla de abia la 6 luni…Deputatul apeleaza la un astfel de…bisnitar…adica unu ca el…si rezolva problema ca sa se pele pe maini…si…sincer acum te intreb?La ce te asteptai???Sau la ce te astepti???Ca cineva va schimba ceva in Romania asta…???Hai sa fim seriosi…si ca sa inchei iti dau un exemplu…unul care confirma ca dreptatea este pentru majoritate:“Un pacient dintr-un spital de psihiatrie il intreaba intr-o zi pe medicul sau curant:”Doctore de ce considerati ca voi sunteti normali si noi anormali?”Facand pe naivul medicul afirma ca nu stie,dar a ar fi interesat sa afle raspunsul.”E foarte simplu”,spune pacientul.”Voi sunteti considerati normali pentru ca sunteti mai multi,iar noi anormali pentru ca suntem mai putini.Daca acest raport ar fi invers,atunci noi am fi cei normali si voi cei anormali”
Se intelege esenta???

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comment