vineri, 5 septembrie 2014

Cu sufletul sau creierul?

V. s-a intors pe cand m-am impacat cu Ș. Nu puteam sa renunt la niciunul dintre ei, mai ales ca V. incepuse sa...se indragosteasca de mine. ”Ne-am facut” de doua ori, momente in care amandoi ne-am manifestat asa cum ne-a venit. Prima oara a fost foarte ciudat pentru mine. Simteam cum imi tremura toti muschii si auzeam cum imi bate inima. V. a fost langa mine, oferindu-mi tot ceea ce-mi doream fara sa cer, alinandu-mi senzatiile groaznice pe care le simteam. A doua oara s-a manifestat altfel. Am inceput sa dansez si cred ca am facut asta cel putin trei ore. Culmea era ca, desi V. ma privea de pe canapea, eu, cu ochii inchisi, dansam cu Ș. Ma plimba prin aer. Si cum batea lumina din baie imi imaginam ca suntem pe scena....Dupa dans m-am asezat in pat langa V. Asternuturile miroseau a Ș. Inchideam ochii si eram langa el cand aud:
”- Esti un mic pisoi si cred ca in ritmul asta ne vom indragosti unul de altul...
  - Si ce e rau in asta...? il intreb.
  - Pai eu cand ma indragostesc e rau...Devin posesiv si violent. Si indragosteala asta dupa atata timp e tare naspa. Stii bine ca eu nu sunt facut sa am o relatie. Am fost insurat de doua ori si stiu cum e. Nu mai vreau. Vreau sa fiu liber, sa ma bucur de viata alaturi de tine fara sa ne compromitem.
  - Nu stiu cum va fi dar cert este ca de abia astept sa mergem la mare...pielea ne va fi sarata si pana si parul va avea gust de mare...”
Am mers cu V. la mare invitata ca paramedic intr-o tabara cu copii supravietuitori in fata cancerului. Nu citisem contractul de voluntariat, incalcandu-l inca din tren cand, m-am imprietenit cu copiii. E imposibil sa nu te imprietenesti sau sa nu te atasezi. Am mers cu ei in club, ne-am distrat, am ras, am plans impreuna si am creat o legatura fata de care V. era invidios. Si ma trata cu indiferenta pana cand, intr-o zi si-a arata fata aceea de om violent. Cu dintii stransi, amintindu-mi astfel de taica-miu, imi reprosa ca datorita lui sunt acolo si ca l-am dezamagit, incalcand regulile contractului. Dormeam in acelasi pat , dar ne evitam pe cat posibil. V. este genul de persoana care daca nu este laudat se lauda singur si ar face orice ca sa iasa in evidenta. Spun asta pentru ca am ascultat fara sa vreau o discutie la telefon, cand el uitand sa inchida telefonul dupa o convorbire cu mine, vorbea cu cineva cum noi, pentru un caz vroiam sa chemam salvarea, el fiind impotriva, necrezand ca acel caz este atat de grav. Cand situatia a fost de fapt invers. Eu stiam ca pot face ca acea fata sa fie bine, dar el tinea mortis sa cheme ambulanta. Si dupa ce fata a fost bine, el a cules laurii. V. nu are nici o diploma care sa ateste pregatirea lui medicala. Acum face postliceala. Dar acolo se credea medic. Si in fata copiilor facea pe interesantul, iar in camera ii injura. Si incerca sa iasa cat mai mult in evidenta in fata staffului, denigrandu-ma pe mine. Imi spune in dimineata ultimei zile acolo : ”Tu stii ce parere are stafful despre tine?”...Ii raspund: ”Tu stii ce parere au copiii despre tine? Te crezi mare medic cand de fapt nu ai nici o pregatire si faci pe interesantul cand de fapt toate injectiile sau perfuziile eu le-am facut...?Ii injuri pe copii si de fata cu ei faci pe smecherul? Vorbesti de mine ca m-am distrat cu ei cand tu anul trecut ti-ai tras-o cu una dintre fete? Tie ti se pare normal si drept ca tu sa ma judeci?”...Ma face proasta si pleaca din camera. Si ca cireasa pe tortul acesta de cacat, stiind ca-l vad, i-a oferit o sticla de vin ”sefei” taberei pe care a pupat-o in semn de recunostinta ca se afla acolo. Acea sticla de vin vroiam sa o beau impreuna cu cei din gasca mea, asta dupa ce mi-a prezentat-o la inceput ca fiind sticla pe care o vom bea intr-o seara impreuna ca doi indragostiti ce suntem. A observat imediat ca a disparut din frigider si m-a sunat sa-mi spuna ca vinul ala nu se bea in pahare de plastic. I-am adus-o inapoi spunandu-i ca nu stau in sticla lui de vin. Si da...acea sticla de vin mi-a devenit dusman, cumparandu-se cu ea si umilindu-ma pe mine. Si daca in primele zile nu stiam ce sa aleg, acum stiu prea bine. V. era creierul. Tineam la el dar nu ca la Ș, pe care cred ca-l iubesc. V. era insa un barbat care putea sa-mi ofere material tot ce aveam nevoie. Ș. este sufletul. Ș nu-mi poate oferi nimic, dar imi hraneste constant sufletul cu iubire. Am cerut sfatul...si mi s-a spus : ”alege creierul, caci iubirea la un moment dat va disparea si ramai doar cu partea materiala...”.Am ales, cumva obligata de situatie, dar ma bucur ca s-a intamplat acum si nu mai tarziu...
Intr-o seara, dupa cina, stateam in pat sa-mi tihneasca mancarea. Cand telefonul anunta un mesaj:
”:) Ce faci? Cum esti?Am trecut zilele trecute pe langa casa ta si am vrut sa-ti fac o vizita, dar am zis ca poate nu esti singura. Cand iti vad ochii?”
...
Era Radu...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comment