vineri, 6 noiembrie 2009

Normalitatea e normala?

Ce inseamna NORMAL?
Conform Dex-ului,termenul "normal" se refera la ceva care este asa cum trebuie sa fie,potrivit cu starea fireasca, obisnuit, firesc, normal.
Intrebarile metafizice ce vor urma le consider esentiale,si fara de care nu putem vorbi de normalitate...in ceea ce priveste tema acestui blog...Asadar mi se pare logic ca atunci cand o persoana face o afirmatie, despre ea sau altii(ex.: "nu sunt normala", "nu e normal" etc.),sa se intrebe: "ce este normalul?"...apoi facand apel la definitia data..."ce inseamna: care este asa cum ar trebui sa fie?", "cum ar trebui sa fie?", "cine decide cum trebuie sa fie","care este starea fireasca?", "ce este firescul?"etc.
Mi s-a intamplat si nu de putine ori, ca atunci cand vorbesc despre sex, sa fiu ulterior aspru criticata,sau categorisita ca fiind non-normala.Nimeni nu foloseste termenul de anormala(ceea ce trimite clar la o boala psihica),ci de fiecare data se exprima..."nu e normala...".Asadar iata cum in loc de afirmatii pozitive,se folosesc propozitii negative,ceea ce denota tocmai repulsia omului fata de acest normal,non-normal intalnit la altii.Nu stiu daca cineva are capacitatea definitorie si nu in ultimul rand dreptul de a caracteriza pe cineva,prin prisma propriilor experiente,ca fiind non-el...Pentru ca la urma urmei cel care va zice..."nu esti normal",nu o va face neaparat referindu-se la altii,ci in prima instanta strict la el...
In ziua de azi daca esti altfel nu esti normal...De ce?...Altfel decat cine?Nu vreau sa zic ceva neadevarat,dar cnsider ca trecerea de la comunism la democratie are o mare influenta si asupra gandirii noastre ca societate.Nu am trait inainte de...88...pentru ca atunci m-am nascut,dar din cate am invatat si auzit,deduc ca moartea lui Ceausescu a fost invierea noastra...Caci daca pana atunci omul nu prea avea drepturi,si nu prea putea lua decizii pentru el (vezi interzicerea de a face avort),acum el este liber...Din pacate nimeni...sau prea putini observa ca sunt liberi doar cu numele,iar timpul care trece mult prea repede nu lasa nici sa-si dea seama de azi...Ceea ce facem noi romanii,caci de altii nu cunosc,este sa actionam ca si grup.Daca eu cu tine cu x,y,t credem in ceva,cineva suntem un grup al caror elemente au acelasi scop...Insa daca doar EU as crede in ceva sau cineva,aceleasi dar nu ar mai crede nimeni ca mine...atunci...as fi respinsa,si deci considerata anormala.
Nu stiu altii cum sunt...dar eu...(suna a copilarie asa?)...Eu am niste idei(nu sunt idioata ci idealista),idei poate diferite de ale tale,dar pe care spre deosebire de tine mi le exprim...si atunci?Atunci sunt anormala...Nu dimpotriva(as zice eu)...Depinde mult de ce parte esti...Caci daca dupa parerea ta sunt anormala,lasa-ma in voia mea...Dar intreaba-te despre tine,si vei realiza ca esti ca majoritatea...si de aici vreau sa evidentiez clar spiritul de turma,dupa care romanul actioneaza.
Caci daca Laura Andresan vorbeste despre viata ei e curva(ea singura a recunoscut)...Deoarece curvele sunt putine in tara asta...(sau nu?)...ea face parte din minoritate si deci este anormala...Apropo de asta intr-una din postarile mele am dat exemplul pacientului internat intr-un spital de psihiatrie...un exemplu foarte concludent.
Foarte putini insa s-au gandit ca Laura Andresan,desi a facut ce a vrut cu putulica ei,si desi a si zis asta...este tot problema ei...Noi nu avem nici un drept sa o etichetam...Ar trebui sa privim dincolo de aparente,sau de aceste aspecte...si sa privim omul.
Este intr-adevat tabu subiectul "sex"...dar toata lumea il practica...De ce este tabu sa vorbim despre ceva ce facem cu totii...Este o rusine?Este...anormal?NU...Pentru ca de mancat toti mancam...si de la un timp se vorbeste mult despre asta(cum trebuie sa mancam,la ce ore,ce alimente)...Toti bem lichide...si se vorbeste despre asta...(alcoolul este nesanatos,bauturile acidulate la fel,in schimb toti recomanda consumul a cel putin 2l apa/zi).Toti respiram...si se vorbeste despre asta...(ca stratul de ozon devine din ce in ce mai subtire,din cauza poluarii).Si atunci de ce un om care incepe a vorbi despre sex este privit cu atata respingere?De ce trebuie sa oripileze cuvantul "penis" sau "vagin"...la urma urmei detinem asa ceva...De ce parintii resping educatia sexuala in scoli?Oare le este frica ca odraslele sa nu invete ceva..."porcos"?Le-as spune sa nu-si faca griji...in curand vor invata asta pe strada,din mass-media,de la prieteni...De ce sunt privita cu o spranceana ridicata atunci cand zic ca imi place sa stau capra...Multi intreaba de ce zic...caci practic nu e treaba lor...dar zic,tocmai pentru ca imi place atat de mult...Ceea ce este mai amuzant este faptul ca barbatul care ridica o spranceana va fi cel caruia ii place si lui sa penetreze femeia in pozitia asta...si poate doar imaginandu-si are erectie...iar femeia care ridica spranceana va fi tocmai cea careia si ei ii place sa stea capra,dar nu a avut niciodata curajul sa spuna asta,sa exprime...si acum cand aude se bucura ca mai sunt si altele ca ea...si prin urmare nu e anormala...Ironia este ca asa crede ea...este anormala pentru ca gandeste anormal...Si acum ma intreb:"Ce inseamna a gandi anormal?"Poate imi veti raspunde voi!
Concluzia finala este ca normalitatea este impusa de societate...
App...cand cautati pe google cuvantul "normal"...dati la imagini...prima imagine este...o vulva...si exact sub ea...un penis...si asta ca sa vezi...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comment